albanie2015.reismee.nl

Rustdag

Vandaag zondag,

Samen naar de kerk geweest daar zit je dan in een Baptiste gemeente in Tirana, ongeveer 200 personen waren in de kerk, familie Bochove was er Jasper en Jenny, Koos en Dinie en ik.

Bert moest jammer genoeg thuis blijven in verband met hoofdpijn.

Het was voor mij een bijzondere dienst en toch zeer respectvol, stel dat we zo´een dienst zouden hebben bij ons in Woerden dan had het zeker in de Saambinder gekomen.

We begonnen met een half uur zingen, nou doe ik dat graag dus dat vond ik geen probleem.

Daarna werd er door een paar jongelui een toneelstukje opgevoerd wat met de preek die nog komen moest te maken had, ze beelden verschillende levensstijlen uit . de een probeerde op de zak van een ander te leven de andere was zeer vroom op de verkeerde manier de ander was een dief. Uiteindelijk was er een echte Christen bij.

Toen begon de preek en de dominee vertelde dat er veel vals geld in omloop was en aan dat valse geld zaten verschillen met het echte geld .

En zo is het ook met de mens die zich een Christen noemt,daar zitten velen tussen die vals zijn,maar hoe ontdekt je dat. Het antwoord is lees je Bijbel graaf er in dan zul je zien wat echt is en wat imitatie is. Jasper zat naast me en heeft het een en ander voor mij vertaalt .

Het was niet een echte preek zoals wij die gewent zijn maar het was zeer leerzaam en het heeft mij tot nadenken gezet.

Uit de kerk zijn we in het gasthuis nog fijn aan het praten geweest een broodje gegeten en toen met de auto een prachtige tocht gemaakt net buiten Tirana al hobbelende kwamen we in een zeer arme omgeving. De natuur was indrukwekkend, toen we weer thuis kwamen hebben we lekker gegeten en daarna na een verhaal geluisterd van de student met de moeilijke naam.

Toen werd het tijd om naar bed te gaan, morgen gaan we weer naar de boot en proberen we onze papieren in orde te krijgen.

Dan is het prachtige avontuur Albanië achter de rug, acht keer ben ik er geweest en waarschijnlijk komt er geen negende keer dan blijven er foto´s over als herinnering en de verwondering dat ik dit mooie werk zoveel keer heb mogen doen.

Groeten van Bert en Piet

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!