albanie2015.reismee.nl

Een drukke dag gehad vol van schrik

Vandaag wakker geworden in het hotel in Tepelene, om 7 uur werden we opgehaald door Jasper en naar zijn huis gebracht om te eten, lekker vers warm brood plus eitje.

Om kwart voor acht zou er een busje met open laadbak komen dat werd zoals gebruikelijk is wat later 5 x heeft dat busje heen en weer gereden voor alles in de vrachtwagen geladen was. het was best veel tussendoor wat gegeten en gedronken en om half 2 waren we geladen en konden we naar Tirane rijden een prachtige rit schitterend weer strak blauwe lucht echt fijn. Tegen het donker ongeveer half zes waren we bij het depot daar stonden Koos en z´n vrouw ons op te wachten om ons thuis te brengen, maar onderweg in Tirana stak er opeens een fietser over dwars door het rode licht en werd geschept door onze auto grote schrik. ik vloog gelijk de auto uit het was aan mijn kant en daar lag de man op z´n zij ogen dicht wat voel je je dan ongelukkig je kunt niets zeggen tegen die man je spreekt de taal niet. gelukkig kwamen er gelijk mensen aan die gingen bellen politie en de ziekenwagen kwamen alles ging heel soepel en correct.

maar al met al koste het best veel tijd we zijn toen maar wat we toch van plan waren een restaurant op wezen zoeken (een hele deftige)en hebben lekker gegeten in onze werkkleren met live muziek erbij.Daarna zijn we naar het gasthuis gegaan lekker doechen een borreltje en dan bij komen van de schrik.

D.v. Morgen zondag gaan we in Tirana ergens naar de kerk waar weet ik niet ik zie het wel.

Groten van alle mensen Bert en Piet

Nanda Schumacher

Jullie maken wel heel wat mee deze reis zeg.

Groetjes, Nanda